Фасад бібліотеки

Фасад бібліотеки

середу, 3 червня 2020 р.

5 фактів з історії велосипеда

6 квітня - день народження велосипеда. Саме в цей день - 6 квітня 1818 року у Парижі барон Карл Дрез продемонстрував сконструйований ним двоколісний засіб пересування, який можна вважати першим прообразом сучасного велосипеда. І хоча винайдену бароном машину швидше за все можна вважати самокатом, тому що в ній були відсутні педалі, саме 6 квітня у всьому світі відзначають як день народження велосипеда. Пропонуємо в честь цього свята згадати 5 найбільш знакових подій з історії народження сучасного велосипеда.
1. Першим створив двоколісний засіб пересування в 1791 році французький граф граф де Сиврак. У століття коней і карет він примудрився зробити з дерева незвичайний для свого часу двоколісний механізм, який з гордістю назвав «Селеріфер» (виробник швидкості). Пересуватися на цьому пристрої можна було, відштовхуючись від землі ногами.
2. Барон Карл Дрез вважається «батьком» велосипеда, тому що він, по-перше, запатентував свій винахід, а по-друге, на відміну від машини де Сирвака, яка могла переміщатися тільки по прямій, його транспортний засіб було обладнано кермом, завдяки чому на ньому можна було здійснювати повороти прямо на ходу. Сам Дрез називав свою машину «самокатом для ходьби», хоча сучасники назвали конструкцію в честь її творця «дрезиною».
3. Термін «велосипед» (vélocipède) придумав французький винахідник Жозеф Ньєпс. Він модернізував самокат Дреза, забезпечивши його сідлом із змінною висотою та назвав цю конструкцію звичним нам словом «велосипед». Цікаво, що Жозеф Ньєпс прославився не як конструктор велосипеда, а в першу чергу як творець геліографії і один з перших винахідників фотографії.
4. У 1839 році шотландський коваль Кіркпатрік Макміллан удосконалив винахід Карла Дреза, оснастивши його педальним приводом. Педалі чинили не звичний нам круговий, а зворотно-поступальний рух і штовхали заднє колесо, з яким були з'єднані металевими стрижнями за допомогою шатунних передач.
5. У 1868 році французька фірма «Мейер і Ко» розпочала виробництво велосипедів з ланцюговим приводом на заднє колесо. Велосипедний ланцюг на цій конструкції розміщувалася праворуч від рами, і ця традиція збереглася до сих пір. Справа в тому, що раніше, вершники сідали на коня, як правило, з лівого боку. Це пояснювалося тим, що багато кавалеристів носили шаблі біля лівого стегна, які заважали б посадці з правого боку. На перші велосипеди люди теж сідали за звичкою з лівого боку, як і на коня. Тому, щоб ланцюг і провідні зірки не заважали посадці, їх розмістили праворуч від рами.
З сайту https://velokyiv.com/news/velo/5-faktv-z-stor-velosipeda

Немає коментарів:

Дописати коментар