Фасад бібліотеки

Фасад бібліотеки

понеділок, 25 жовтня 2021 р.

Інформаційна гігієна: очищуємо стрічку новин ✔

Інформаційне перевантаження – це відносно нова проблема людства. Через нього важче сфокусуватись і легше піддатися стресу. Більшість новин розповідають про те, що сталося щось погане, і наштовхують на негативні думки. Через залежність від постійного потоку нової інформації ми перестаємо жити тут і зараз, втрачаємо зв’язок із реальністю.


Монстри зі стрічки новин

Фейкові новини – це брехливі новини, що написані без дотримання журналістських стандартів, вигадані чи куплені. Їхня мета – надурити або змусити інтернет-користувача перейти на сайт.

Маніпуляції – один із різновидів фейків. Вони можуть містити правдиві факти, але приховувати частину важливої інформації або неправильно її інтерпретувати.

Деякі новини у стрічці можуть мати емоційне забарвлення. У них розповідають про жахливі аварії, неймовірні зцілення чи неабиякі відкриття. Їх можна розпізнати за «оригінальними» епітетами.

Клікбейт – це коли «Сенсація! На Київщині іноземець зробив нечуване…» та інші голосні заголовки, на які хочеться клікнути. Переважно, після переходу на сайт за таким посиланням, отримуємо новину посередньої якості.

Важка артилерія недобросовісних сайтів – конспірологічні теорії. У таких текстах можна дізнатися про справжні причини виникнення вірусу чи те, що вакцини викликають певні хвороби. Звісно, можна думати, що ніхто не вірить у таку відверту брехню, та, на жаль, це не так.

Чистимо інформаційне поле

Читайте менше новин. Оберіть кілька ресурсів, яким довіряєте. Вистачить одного Telegram-каналу про новини в Україні та світі й однієї сторінки у Facebook із локальними новинами. Натомість стежте за нішевими медіа. Наприклад, за чимось, пов’язаним із професією чи хобі. Така інформація розбавить стрічку з потоком війн і хвороб, а також стане корисною для саморозвитку.

Розділіть інформацію між різними платформами. Наприклад, Facebook для організацій та їхніх подій, в Instagram - за мистецькими проєктами, у Telegram - канали кількох експертів, а ще підписка на email-розсилку головних новин від одного з медіа. Таким чином, інформація у різних стрічках не повторюватиметься, і витрачатиметься на них менше часу. Звісно, є круті медіа, що роблять різний контент для різних платформ, за ними варто стежити всюди.

Спокійно, ви не мусите знати всього. Через легкий і швидкий доступ до інформації та її поширення інколи виникає синдром FOMO (fear of missing out), тобто страх щось пропустити. Потрібно прийняти те, що дізнаватися про новий альбом виконавця чи фільм на кілька днів пізніше – нормально, а від деяких новин узагалі можна повністю відмовитись. Якщо не дізнаєтеся про чергову аварію, розпад зіркового шлюбу чи те, що сьогодні День морського котика, – нічого не станеться. Хоча про котика, звісно, цікаво😊

Загалом, любі читачі, розвивайте критичне мислення, не довіряйте усім заголовкам, що трапляються на очі, та перевіряйте джерела будь-якої інформації😉

Немає коментарів:

Дописати коментар