Фасад бібліотеки

Фасад бібліотеки

четвер, 18 лютого 2021 р.

Код бестселера: 3 секрети успішної книги

«От якби можна було дізнатися формулу бестселера, я б тоді написав таку книгу!», – думки, схожі на цю, з’являються в багатьох людей. Але в одних вони швидко зникають, а інші розроблять комп’ютерний алгоритм, який аналізує книги.
Останнє зробили Джоді Арчер та Метью Л. Джокерс і назвали свій винахід «бестселометр». У книзі «Код бестселера» вони розповіли, як це працює і які результати вони отримали.


Програма використовує базу із понад 20 тисяч романів, які вийшли друком останні 30 років і визначає, які з них мають шанс стати бестселерами (книгами, які найчастіше купують, ті, які виходять мільйонними тиражами і перекладаються чи не всіма мовами світу).
Алгоритм виявив 80% книг, які були в списках New York Times. Що ж відрізняє бестселер від менш успішної книги?

Секрет №1. Тема.
Забудьте про поняття жанру, зосередьтеся на темі.

Весілля, будні подружньої пари, похорони, злочин – всі ці теми можуть фігурувати в книгах будь-яких жанрів. Так, можливо, пропорції будуть трохи відрізнятися, але в тексті мають бути ключові теми (читайте «ті, які добре продаються»).
Важливо також не переобтяжувати книгу їх різноманіттям, тобто зосередитися на 2-3, які будуть домінувати.
Отже, успішні теми: стосунки між подружньою парою, смерть, податки, сучасні технології, лікарі, робота, похорони, вогнепальна зброя, школи, президенти, мами, засоби масової інформації.
Провальні теми: секс, наркотики, рок-н-рол, еротика, цигарки, алкоголь, революції, фінансові махінації, фантастичні світи.

Секрет №2. Сюжетні «гойдалки».
Алгоритм склав графіки багатьох романів, так звані сюжетні криві.

Горизонтальна вісь – емоційно нейтральна область, все що над нею – позитивні переживання (полегшення, радість, любов, задоволення), під нею – моменти, коли доля розлучає закоханих, коли головному герою загрожує смерть і т.п.

Секрет №3. Головний герой / героїня.
Читачі мають ототожнювати себе з героями книги.

Комп’ютерний аналіз тексту за персонажами – складне завдання. Хоча б тому, що в частині книг розповідь ведеться від імені головного героя і найчастіше вживається «я», а в інших автор наділяє персонажа іменем та прізвищами, ще є займенники «він» / «вона» (і алгоритм має розпізнати, про кого йде мова в кожному випадку).
«Бестселометр» аналізував також дієслова, які стосувалися центральних персонажів. Комп’ютер повідомив, що і чоловіки, і жінки в бестселерах «витрачають», «крокують», «моляться» частіше, ніж в менш успішних книгах. Головні герої також цілують, обіцяють, летять, водять (транспортний засіб), вбивають, турбуються і б’ють. Героїні – говорять, читають, уявляють, залишаються, вирішують, вірять, ненавидять, кричать.

Персонажі бестселерів мають заворожувати, бути достатньо незвичними, аби увага читачів не розсіювалася, бути енергійними, діяльними, рішучими, хоробрими. Мати позитивні і негативні риси характеру (світлі та темні сторони життя). Вони здійснюють правильні вчинки в правильний спосіб і навіть розмовляють правильно. Вони – особливі.

Тож взявши на озброєння всі ці поради, можете сміливо сідати і писати бестселер😉

Немає коментарів:

Дописати коментар