90% вчителів витрачають від трьох тижнів на повторення минулорічного матеріалу на початку нового навчального року. Про це йдеться в одному з досліджень, в якому взяли участь 500 вчителів. Чи можуть і чи потрібно батькам впливати на "літнє забування"?
ЩО РАДИТЬ ДИТЯЧА ПСИХОТЕРАПЕВТКА ТЕТЯНА СКРИПНИК:
👉 Пам’ятати, що дитина – не мішок, який треба постійно напихати знаннями. А також, що зараз дітей здивувати важко. Їм потрібно щось таке, з чим вони ще не мали досвіду.
👉 Канікули варто проводити так, щоб зберігати та формувати пізнавальний інтерес у дітей. Щоб запам’ятати інформацію, потрібно підкріпити її емоціями. А через позитивні емоції виникає бажання отримувати подібний досвід знову.
👉 Показати дитині, який різноманітний навколишній світ. І робити це не тільки через екран смартфона чи комп’ютера. Так може бути, але це треба поєднувати з враженнями. Наприклад, відвідувати музеї, виставки, майстер-класи, подорожувати.
👉 Бути прикладом. Адже діти не можуть навчитися чогось відмінного від того, що пропонують батьки. А світ зараз такий, що кожному по телефону – так, а сісти на велосипед і поїхати до найближчого парку – важко. Так само, якщо батьки не беруть до рук книжок або читають тільки пости у фейсбуці, не можна очікувати, що діти раптом візьмуться за читання.
👉 Канікули повинні мати темп. Можливо, більш повільний і вільніший, але такий, що організовує дитину. Так є шанси, що дитина повернеться до школи не зовсім розслабленою і матиме менше труднощів з поверненням до навчання.
👉 Пояснювати цінність знань через життєвий досвід. Якщо їдете за кордон – потрібна іноземна мова. Обираєте місто – це вже географія й історія. Якщо музей – треба знати, що там. Це розвиває.
👉 Пам’ятати, що до сучасних дітей неможливо підходити зі старими догмами: "Сьогодні читаєш от стільки", бо діти завжди запитають "Для чого?".
ЩО РАДИТЬ ВЧИТЕЛЬКА НУШ ГАЛИНА ОЛЕЩИНСЬКА:
✅ Взагалі завдання на вихідні та канікули ми не даємо. Це суперечить ідеї НУШ. У такі дні діти розвантажуються.
✅ Я порадила вести "Щоденники літніх вражень". У них діти замальовують та описують події свого життя на канікулах. Потім можна переглядати їх, обговорювати та радіти разом.
✅ Можна фотографувати цікаві місця, пам’ятки культури та зробити колаж.
✅ Можна доручати дітям обирати продукти, підраховувати вартість і розраховуватись у магазинах.
✅ У нас є "домовленість" читати 15-20 хвилин щодня. Але це за бажанням. Воно тут основне. І без батьків нічого не вийде.
✅ Було б добре, щоб існувала державна програма, яка б забезпечувала кілька екскурсій для кожного класу, безкоштовні квитки. Діти повинні бачити світ, його багатогранність. А не всі батьки можуть (хочуть) це робити.
ЧИМ ЩЕ МОЖНА ЗАЙНЯТИСЯ ВЛІТКУ, ЩОБ ПІДТРИМУВАТИ ІНТЕРЕС ДО НАВЧАННЯ? ОСЬ КІЛЬКА ІДЕЙ, ЯК ЦІКАВО ТА КОРИСНО ПРОВЕСТИ ЧАС:
📚 Започаткуйте сімейний книжковий клуб
Оберіть книжку, прочитайте її всією сім’єю та зберіться обговорити, що сподобалося, а що – ні. Ваша швидкість читання, очевидно, більша за швидкість дитини, тому це не забере багато часу, натомість створення такої спільної традиції спонукатиме дитину до розвитку критичного мислення.
📚 Бібліотека – як частина планів на літо
У бібліотеках проводятися літні книжкові клуби, читання та творчі заходи. Усі ці активності не дадуть розуму розслабитися. Започаткуйте літню програму читання і переконайтеся, що дитина читає книжку, яка їй водночас цікава та є для неї викликом.
📚 Заохочуйте дітей спілкуватися з іншими
Нехай діти створять читацький чи письменницький клуб – це чудовий спосіб підвищити інтерес до занять.
📚 Виділіть час на математику
Малоймовірно, що діти самостійно робитимуть щось, щоб не забути вивчене з математики. А практика тут дійсно має значення. І, все ж, ви навряд чи захочете проводити літні уроки чи перетворювати літо на виснажливий ряд розв’язування задач.
Допомогти з математикою можуть додатки на смартфон. Підійдуть також настільні ігри, в яких потрібно хоча б порахувати кількість балів за хід.
📚 Відвідайте музей, зоопарк чи прогулюйтесь на природі
Але не просто, щоб "відвідати". Допоможіть дітям насолодитися практичним досвідом і розпочніть тематичні розмови. Діти отримують більше знань з музеїв, якщо там є практичні активності
Також допомагають запитання батьків, як діти розуміють те, що щойно побачили. Це можуть бути такі запитання: "Як ти думаєш, для чого використовувався цей пристрій? Як ти думаєш, з чого він зроблений? Як ти думаєш, як це – спати на цьому матраці?".
📚 Оберіть для дитини літній STEM-табір, який концентрується на неформальному, практичному навчанні
Що робить навчальну програму табору хорошою? Практика на зразок конструювання, програмування, робототехніки чи наукових лабораторій. Усе це дозволяє дітям самостійно вирішувати проблеми.
📚 Готуйте з дітьми
Готування – чудовий спосіб вивчити вимірювання та перетворення величин та дроби.
📚 Найміть маленького планувальника
Якщо збираєтеся у відпустку – залучіть дитину до планування принаймні однієї частини подорожі. Дайте дитині карти та путівники – і побачите, як вона використовує свої навички, щоб скласти план.
📚 Поїдьте у віртуальну відпустку
Якщо цього літа поїхати у справжню відпустку не вдасться – можете з допомогою інтернету спланувати з дитиною майбутню чи податися у віртуальну. У мережі є безліч віртуальних 3D-турів, а кожне місто має свій історичний сайт.
Немає коментарів:
Дописати коментар