Фасад бібліотеки

Фасад бібліотеки

понеділок, 7 грудня 2020 р.

Медіаграмотність: з чого почати 👇💬

У світі, яким керує інформація, дитина мусить вміти її критично оцінювати, знати, яким джерелам можна довіряти, що таке фейкові новини та як захиститися від маніпуляцій.
Сучасні діти мають справу з інформаційним простором із найменшого віку (через ґаджети, телебачення, зовнішню рекламу тощо). Тому вони повинні знати, що таке медіаграмотність уже в початковій школі.


Як споживати інформацію правильно і про що варто розповісти дітям?

Перевіряти факти. Діти схильні довіряти всьому, що чують від дорослих. Важливо навчити їх із найменшого віку принципу "довіряй, але перевіряй", іншими словами - критичному мисленню. Для цього можна використати гру "3 факти про мене": кожен вигадує три факти про себе, один з яких неправда, й називає їх. Усі намагаються здогадатися, який із цих фактів хибний, ставлячи уточнювальні запитання.

Перевіряти джерела інформації. Автори посібника "Медіаграмотність у початковій школі" пропонують такий підхід: пояснювати дітям, що таке "здорове" медіаповідомлення на прикладі "медіаїжі", яку ми споживаємо кожного дня.
"Медіакухар", тобто автор повідомлення, обирає, з яких "продуктів" готувати, а люди обирають, якій "кухні" надавати перевагу - здоровій, тобто правдивій інформації, чи фастфуду жовтої преси. Харчування має бути збалансованим. Так само і "медіахарчування" має складатися з різних і перевірених джерел, аби не отруїтися фейками.

Не плутати факти з оціночними судженнями. Для того, щоб навчити дітей розрізняти такі повідомлення, підготуйте кілька прикладів, чому це факт чи судження. Наприклад: "Зима - холодна пора року" (факт), "Зима - найгірша пора року" (судження) тощо.


Немає коментарів:

Дописати коментар